Foto: facebook.com

Ktorí politici dominovali na sociálnych sieťach v roku 2024? Facebook ovládol Robert Fico, no Instagram patrí niekomu inému

SMER vládne Facebooku, SaS vedie na Instagrame

Komunikačná agentúra New School Communications analyzovala aktivitu slovenských politikov na sociálnych sieťach za rok 2024. Z jej výsledkov vyplýva, že strana SMER bola najúspešnejšia na Facebooku, zatiaľ čo na Instagrame dominovala strana SaS. Medzi jednotlivcami si prvenstvo na Facebooku zabezpečil Robert Fico. Za ním nasledovali Peter Pellegrini a Matúš Šutaj Eštok. Instagram však priniesol iné výsledky – tu sa najviac darilo Ivanovi Korčokovi, ktorý prekonal Michala Šimečku a Zuzanu Čaputovú.

Rôzne platformy si vyžadujú odlišné prístupy. Robert Fico sa spolieha na agresívny a kontroverzný štýl, ktorý vyvoláva množstvo komentárov na Facebooku. Na Instagrame však prevládajú politiky, ktoré zaujmú vizuálnym obsahom a menej konfliktným prejavom.

Reklamy a demografia: Prečo sú trendy odlišné?

Rozdielne výsledky politikov na Facebooku a Instagrame sú ovplyvnené demografiou a správaním používateľov. Podľa riaditeľa agentúry Gabriela Tótha starší ľudia a obyvatelia menších miest preferujú Facebook. Instagram naopak oslovuje mladšiu generáciu z veľkých miest.

Prezidentskí kandidáti Ivan Korčok a Peter Pellegrini investovali najviac peňazí do reklamy na platformách spoločnosti Meta (Facebook a Instagram). Ivan Korčok tak získal prvenstvo na Instagrame, zatiaľ čo Peter Pellegrini si udržal vysokú viditeľnosť na Facebooku.

Kľúčovým faktorom úspechu je aj forma komunikácie. Zatiaľ čo na Facebooku je efektívny dynamický a kontroverzný štýl, Instagram vyžaduje vizuálne atraktívny obsah a menej konfliktné posolstvá. Slovenskí politici si tak musia svoje stratégie dôkladne prispôsobovať.

Viac od autora